it's a miracle

hallå där vännen.
du ser förjävla snygg ut idag.

Jag är på toppen humör, och de finns en riktigt bra anledning till det. Pappa kom hem med min dator idag. Helt fixad och jag sitter vid den nu, har saknat sönder den. Känns skitbra. Helt överglad för det. Som ni märkte så upptaderade jag inte i filippinerna pga att jag faktiskt har en annan blogg, med en vän. Antonia och jag kör på en gemensam blogg, tkr faktiskt om de riktigt mkt. Så där finns det en massa inlägg från filippinerna om ni är nyfikna, även en del bilder. Så gå in på den majaoantonia.blogg.se. Kommentera gärna med. Så nu är man liksom tillbaka till vardagen igen och man kör vidare. Tillbaka till verkligheten. Kan berätta en kort verson av resan.

Resan började 14/12, tåg till stockholm, tåget gick 23, och planet från arlanda skulle gå 06.00, så vi somnade allihop på mcdonalds, måste ha sett riktigt roligt ut. Sen så flyg till amsterdam, därifrån till hong kong, 13timmars flyg, men sov exakt hela så de gick supersnabbt, sen sista planet från hong kong till filippinerna. Då var de bara att ta en färja 2 timmar till ön vi skulle bo på, där bodde vi hos en filippinsk familj. Riktigt härliga människor. 3veckor bodde vi hos dem, sen började resan hem igen som tog 3dygn :) men hemåt åkte vi med tiden, rätt fränt att åka samma dag som vi var hemma i stockholm. Sen så kom lindas pappa till sthlm och hämtade oss med en minibuss, sååå himla snällt av honom. Somnade i bilen och vaknade hemma. Vart sjuk och sånt så bara att åka upp på akuten när man kommit hem, satt där i 4timmar, men sen så kunde jag börja känna mig hemma igen.
Resan var helt otrolig, mkt lärorikt och man fick se så himla mkt. Är tacksam över denna resa och det är verkligen ett minne för livet.

Nu är det helg och man lever livet, i torsdags träffade jag syrran på stan, fikade kollade runt och hade det mys, var ledig på fredag så följde med henne hem och sov sedan över där, vaknade på fredagen och var ensam hemma, alla var på skola och jobb, duschade, åt sedan såg jag klart paradise hotel avsnitten jag missat, hahah (a), efter de mötte jag upp johanna och vi drog ner på stan, nån har även spärrat mitt busskort, mkt less vart jag då. Men de löser sig alltid. Gick runt på stan med henne, mys hade vi. Sen sov vi en stund i kyrkan. Vid 23 kom jesper, dennis och henrik förbi :) hänkade med dem sen ut och åkte bil, jesper har nyss fyllt 18 och fått körkort, vi åkte upp till södraberget, sen nattkäk på max och sist ut på alnö och skulle träffa astrid och jw, va där ett tag sen fixade ja skjuts hem igen, hemma vid 3, halv 4 :)

ikv vet jág inte vad som händer, få se helt enkelt. Ni få ha en kanonkväll allihopa. Så hörs vi. puss på er <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback