ett helvete

hej på dej du.
i fredags började jag få biverkningar av penicillinet jag äter för halsböld och halsfluss. Så jag fick feber, somnade 11 och sov till 20, vilket ja redan då förstod att ngt stod inte rätt till. När jag väl gick till min säng ifrån soffan där ja somnat vid 00 så låg ja hela natten och skakade och hackade tänder.

På lördagen vaknade jag av att ja va tvungen av att springa på toa, sen när ja kom ut därifrån spydde jag. Ropade på mamma och informerade henne att ja ha magsjuka, försökte sova. Sov, vaken, sov, vaken osv de va väl så min lördag såg ut. Körde med mamma, såg film med henne osv.

Söndagen så mådde ja hyffsat bättre, få ju springa på toa tusentalsgånger per dag. Fruktansvärd magverk. Ngt så hemskt. Ja vrider och vänder mig i sängen av smärtan. Tro aldrig ja känt en sån smärta förut. Tårarna kommer ibland. Jag vill bara lägga mig ner och dö. Att gå gö till och med ont, svårt att sträcka ut magen min, dessutom ha magsäcken krymt ännu mer nu. Ingen matlust alls.

Förut så läste mamma på paketet till penicillinet att biverkningarna var kräkningar, magverk, osv. Så det är inte magsjuka utan biverkningar.

Idag så är det måndag, jag skulle ha börjat för 12min sedan. Men ja ha fortf. lika ont i min stackars mage. Sova få ja inte heller, så ont. Så nu ska ja se ngt avsnitt av glamourama och leva mig in i deras värld. Sen ska ja råplugga. <3 puss på dej.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lilla gumman, Du har verkligen otur den här vintern...vilken tur att jag har laddat hem en massa gomat...du måste försöka äta..prova med lite vattenemlon...;-))

2010-04-26 @ 20:18:23
Postat av: maja karlstedt

sv; ja, riktig otur. Ja nu blir de att äta på tills magen skriker NEJNEJNEJ :) och vattenmelonen går lätt ner, det kan jag lova :D Nu ska ja gå in och lägga mig, funderar på om du ha lagt dig? :D tror nog de, eller om du sitter där framför skärmen? vem vet :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback